fbpx

Pozor na podvodníky!

Chtěl jsem si vyzkoušet bulvární nadpis přitahující pozornost a dnes mám konečně příležitost. Nejde možná o podvodníky, ale jinak to nazvat neumím.

Dostal jsem dnes obálku adresovanou jedné mé firmě. Po otevření na mě vykoukly evropské hvězdy a seriózní vzhled dopisu s hlavičkou European Business Number. „Ó, zajímá se o mně některý z orgánů EU“, blesklo mi logicky hlavou a mohl jsem se těšít na byznys evropského formátu. „Tak ne, to je nějaká úředničina“, následovalo mírné zklamání.

Mám dodat do 20.11.2105 správné údaje firmy a DIČ. Zapsat pěkně do tabulky, závazně podepsat a poslat poštou. Divné bylo, že jak v názvu mé firmy tak v sídle chyběla písmenka. Zbystřel jsem.

Napadlo mě, že by mohlo jít o vnucovanou smlouvu na reklamu v nějakém zcela nepotřebném katalogu firem, z něhož kromě úklidu v peněžence není žádný osoh. Nikde jsem však nemohl najít ustanovení o ceně, které bývá drobným písmem na druhé straně. Ta však vypadala opět velice oficiálně, až jsem začal hledat v diáři čas, kdy formulář vyplním.

Můj vypracovaný instinkt se však nemýlil! Otočil jsem dopis na druhou stranu a tam, téměř vodotiskovým písmem, stěží viditelným v dnešním podmračeném počasí, jsem si přečetl nadpis „Všeobecné obchodní podmínky“. Po krátkém hledání jsem našel cenu 766 EUR ročně za reklamu, automaticky se obnovující každý rok.

Voilá! Člověk by si myslel, že je to v devadesátých letech přestalo bavit. Tehdy jsem s některými klienty tuto otázku řešil, když jsem jim překládal urgence platby na další rok, pěkně vyvedenou s červenými nápisy HROZÍ EXEKUCE! Některé formy byznysu zřejmě přetrvají věky, jen pořád přemýšlí nad novými triky

Přemýšlejte, než něco podepíšete (na úřadech, policii a u soudu obzvlášť).

Komentáře

Přidat komentář