V jiném příspěvku píšu o pěti hlavních milnících každého byznysu – jaké fáze je potřeba překonat, než se dostanete k penězům. Pohraju si nyní s jejich chronologickým pořadím a uvidíme, k čemu vás to bude inspirovat.
Základní časová linie tedy zní:
Myšlenka – realizace – prodej – účtování – inkaso
Představte si však, že přehodíme realizaci s prodejem, tedy
Myšlenka – prodej – realizace – účtování – inkaso
Víte co to znamená? Že něco vymyslíte a než to realizujete, víte že jste prodali! Nemusíte dělat na sklad, nemusíte vynakládat prostředky na něco, co nevíte, jestli prodáte. Po realizaci vás čekají jen formality – faktura a čekat na peníze. Nebylo by to fajn? Zkuste se nad tím zamyslet, až něco příště vytvoříte. Zjistíte, jestli je o vaši myšlenku vůbec zájem.
Ještě lepší potom ovšem je pořadí následující:
Myšlenka – prodej – účtování – inkaso – realizace
Ano, i to lze, není to nic nelegálního. Jen musíte něco takového vůbec chtít a myslet na to. Svou myšlenku nejenže prodáte, ale i na její realizaci dostanete od zákazníka peníze! Nemusíte shánět peníze nikde jinde, nepoužijete vlastní úspory. Ovšem pozor – když poslední fázi neprovedete, smrdí to kriminálem. Říká se tomu podvod, pokud se necháte opít vlastní obchodnickou šikovností a „zapomenete“ odvést práci. Jelikož jste ale lidé poctiví, nemusíte se bát.
A jaká je úplně nejlepší varianta?
účtování – inkaso – realizace
Ano, i to jde. Představte si, že někdo za vámi přijde už s hotovou myšlenkou, co chce udělat. Nemusíte nic vymýšlet, ani prodávat a ještě dostanete peníze dopředu na realizaci. Váš zákazník zná vaši práci a touží po ní. Řekne vám dopředu, o co má zájem. Nevýhodou samozřejmě je, že takový zákazník si může diktovat, jak jeho myšlenka budete realizovat. To je ovšem otázka dobré smlouvy a vaší odvahy a sebejistoty ustát vlastní názor. Pokud chce zákazník něco jiného, než je vaše představa, může si najít někoho jiného. Všechno má své pro a proti.
Který byznys model si teď vyberete pro svoji příští zakázku?