fbpx

5 milníků k penězům

Zajímá vás, jaké kroky potřebujete udělat, abyste se dostali k penězům? Třeba kupte pistoli, zajděte do banky, vylupte ji, utečte a schovejte se? No táááák. Potřebujete něco mnohem jednoduššího, legálního.

Myslím, že mnozí i ostřílení podnikatelé zejména při čtení analýz, předpovědí a moudrých složitostí v magazínech a ve zprávách o světových trzích zapomenou na jednoduché myšlenky vedoucí k úspěšnému obchodu.

Nejdřív je potřeba kšeft vymyslet. Produkt nebo službu. Na začátku tedy stojí myšlenka. Je mnoho lidí, co dokážou sypat nápady a myšlenky jak z rukávu. Každý den jiný a zapomenout na ty předchozí. Psal jsem o jednom mém kamarádovi – specialistovi. Je však pouze snílek ten, kdo myšlenku nerealizuje!

Musíte ji dotáhnout do konce. Jestli jsou to web stránky, výroba produktu, postavení hospody nebo ateliéru. Jestli jste se dostali přes tuhle fázi, gratuluji!

Jenže musíte prodat. Jinak vyrábíte na sklad, sedíte v prázdném ateliéru nebo hospodě. Tohle je další zakopaný pes. Máme webové stránky, a co dál? Musíme vystoupit ze zóny komfortu a bavit se s cizími lidmi. Musíme si poslechnout dvacetkrát NE. Musíme věřit tomu, co prodáváme.

Až se nám povede zboží prodat, musíme jej vyúčtovat. Banální? Nikoliv. Spousta lidí i prodá, ale není schopno vystavit fakturu. Nastoupí prokrastinace. „Mám spoustu práce, nemám kdy dělat tak nudnou věc jako je fakturace!“ Opravdu? A jak chcete ty peníze od klienta dostat? Co vymysleli účetnictví, musíte fakturovat. Vytvořte si jednoduchý systém, rituál, zpříjemněte si jej a myslete přitom na peníze, které právě tato činnost přinese.

To ještě pořád není konec. Stojíte sice před domečkem, ale nejste v něm. Faktury klienti často neplatí. Až z nich peníze dostanete, vyhráli jste.

Takže hlavní milníky každého byznyzu jsou:

Myšlenka – realizace – prodej – účtování – inkaso

Příště si pohrajeme s jejich pořadím.

uspech_728x90_2

Komentáře

Přidat komentář